שירותים

בני משפחה מטפלים (Caregivers):

בני משפחה מטפלים (caregivers) הם המטפלים הלא-פורמליים, אלו שאינם מקבלים שכר או תשלום עבור טיפול בהוריהם הזקנים בין אם ההורה הוא מבוגר הזקוק לעזרה או הופך לסיעודי, תלוי ובין אם מדובר באדם זקן המטופל בבית על ידי בן/בת זוגו, לרוב משמשת גם היא מטפלת לא-פורמלית. במקרים רבים, גם אם יש מטפל פורמלי, העול נופל על אחד הילדים, לעיתים בעל משפחה, ילדים, עבודה/קריירה, התחייבויות ופעילויות יומיומיות משלהם, פעמים אחרות בת או אפילו נכד.

נטל הטיפול בבן זוג / בהורה מזדקן פוגע במהלך החיים היומיומי, ואף פוגע בבריאות.עלול להתפתח אצל בן המשפחה המטפל (ה-caregiver, המטפל הלא-פורמלי) לחץ דם גבוה, סוכרת, דיכאון, תחושת חוסר אונים וחרדה. על בן המשפחה המטפל לדאוג לעצמו כדי שיוכל לעזור לבן הזוג החולה או להורה המזדקן.

ניתן להקטין ובמקרים רבים אף למנוע את הפגיעה.

 

מה עושים?

תפקידו של המרכז לענייני משפחה הוא למצוא ולשמר את האיזון בין בית-קריירה-טיפול בהורים מזדקנים. המרכז מנחה את בני המשפחה המטפלים ומעניק כלים העוזרים להתמודדות עם המצב החדש, בדיקת הזכויות והחובות של המטופל ובני המשפחה אל מול הרשויות והמוסדות, התנהלות מול ביטוח לאומי, עובדים סוציאליים, קופת חולים, התאמת פתרונות מעשיים, בדיקת אפשרויות ומומחים בהתאם למקרה, ועריכת מפגשים אישיים/סדנאות תמיכה.

bney mishpha metaplim